MENU
Головна » 2017 » Травень » 16 » Розв’язування задач прикладного змісту як засіб розвитку ключових компетентностей учнів
09:58
Розв’язування задач прикладного змісту як засіб розвитку ключових компетентностей учнів

28 квітня 2017 року на базі НВК «Шляхтинецька ЗОШ І-ІІ ступенів ім.О.Г.Барвінського-ДНЗ»  відбувся семінар вчителів математики Байковецької ОТГ на тему «Розв’язування задач прикладного змісту».

Метою семінару було: продемонструвати практичну спрямованість курсу математики, розкрити роль та можливості математики у пізнанні та описанні реальних процесів і явищ дійсності, розглянути математичні методи у процесі розв’язування навчальних і практичних задач.

 

Методист Носко О.О. відзначив, що задачі прикладного змісту сприяють вирішенню багатьох завдань навчального процесу, розкривають методологічні питання взаємозв’язку теорії і практики, формують в учнів науковий світогляд, сприяють розвитку компетентностей, підвищують інтерес до математики, забезпечують розвиток технічної творчості, сприяють здійсненню профорієнтаційної роботи. Такі задачі переконують учнів у правильності теоретичних знань.

Вчитель математики НВК «Шляхтинецька ЗОШ І-ІІ ступенів ім.О.Г.Барвінського-ДНЗ» Прус Б.М. поділився досвідом складання спільно з учнями математичних моделей прикладних задач. Він відмітив, що вчителю слід уважно підійти до кожної такої задачі: підготувати ряд евристичних запитань, які спрямують учнів до конкретного навчального матеріалу, визначити суттєві та абстрагуватися від несуттєвих властивостей об’єкта, сформулювати умову та вимогу прикладної задачі мовою математики.

На таких заняттях підвищується активність учнів, а в результаті покращується якість запам’ятовування і відтворення досліджуваного матеріалу, оскільки учні не тільки сприймають матеріал від учителя, але й самі беруть активну участь у його створенні та засвоєнні шляхом поєднання розумових операцій з практичними діями.

 

Вчителі математики Дубовецької ЗОШ І-ІІ ст. Ільків Г.Р., Стегниківської ЗОШ І-ІІ ст. Скоробогата О.Г. зауважили, що навчальний процес потрібно будувати так, щоб учні відчували потребу усвідомлення теоретичного матеріалу, а не тільки запам’ятовували записи готових теоретичних положень. Лише за такої умови вони зможуть відчувати закономірності, які вивчають, і потребу цих знань для практичної діяльності. Осми­слені відповідні практичні завдання допомагають учням збагну­ти цінність вивченого.

Методист Носко О.О. проаналізував розв’язання проблеми в психолого-педагогічній, навчально-методичній літературі і стан її реалізації у практиці роботи вчителів Байковецької ОТГ та вчителів м.Чорткова, з досвідом роботи яких він ознайомився на обласному семінарі «Методичні аспекти узагальнення і систематизації знань з математики в системі сучасних технологій навчання» 20 квітня 2017 року.

Учасники семінару отримали електронні версії матеріалів, методичні рекомендації з питань складання і розв’язування задач прикладного змісту.

Переглядів: 66 | Додав: volodimir_bogdanovich | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

uCoz