MENU

8 травня 2017 року відбулося урочисте відкриття додаткової підготовчої дошкільної групи у Байковецькому ДНЗ ясла-садку, котра працюватиме у приміщені Байковецької ЗОШ І-ІІ ступенів.

У новому приміщенні дошкільнят привітали директор Байковецької школи Пулька О. З., педагогічний колектив закладу, учні початкової та основної школи. Молодші школярі розповідали вірші та співали пісні для своєї майбутньої зміни.

З вітальним словом до дітей, їхніх батьків і педагогів звернувся сільський голова Кулик Анатолій Романович,  який наголосив, що дошкільна освіта є основною ланкою виховання і навчання дітей дошкільного віку. Від адміністрації громади нова група отримала телевізор для демонстрації навчального матеріалу і змістовного дозвілля.

Начальник відділу освіти Байковецької сільської ради теж привітала дошкільнят у новому приміщенні. Також Коршняк Віра Василівна повідомила, що відкриття такої групи планується у НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІст.-ДНЗ», а згодом відбудеться відкриття дошкільного навчального закладу у селі Стегниківці.

На святі був присутній меценат – директор товариства «Мост Україна» Володимир Білий. За його спонсорської допомоги у групі зроблена нова підлога. Він побажав дітям та педагогічним працівникам успіхів у всіх починаннях, а також вручив різноманітні подарунки.

Діти дошкільної групи вітали гостей подячними віршами і піснями.

Після урочистого перетину стрічки парох села Байківці о. Віталій Дзюба освятив дошкільну групу і поблагословив усіх присутніх.

Методичне засідання вихователів

16 лютого 2017 року на базі НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ» відбулося методичне об’єднання вихователів дошкільних навчальних закладів громади на тему: «Національна та народна символіка як джерело душевного збагачення та патріотичного виховання кожної особистості».
Присутні мали змогу подивитися відкрите заняття в різновіковій групі метою якого було ознайомити дітей з державною символікою, святинями та оберегами рідного краю, поглибити знання дітей про те, що ми живемо в Україні, мова наша – українська.
Вихователь групи Скрипник Галина Богданівна майстерно провела заняття та виконала усі завдання, які поставила перед собою.
Під час заняття діти співали українські пісні, слухали розповіді про державний прапор та герб України, їхнє значення в житті та діяльності нашої країни, про утворення державного гімну а саме: хто написав слова, музику. Розповідь про створення національної валюти України – гривні, для чого нам гроші.
Окрасою заняття для дітей стала подорож в гості до бабусі Одарки, де вона ознайомила дітей із українськими вишиванками, техніками вишивки і орнаментом, також розповіла про особливості підбору кольорової гамми для вишитої сорочки і значення кольорів на ній.
 
По закінчені заняття, відбулося засідання круглого столу на тему «Моделі національно-патріотичного виховання»
Учасниками круглого столу були: вихователі Дубівецького ДНЗ, Байковецького ДНЗ, НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст.- ДНЗ», керівник методичного об’єднання Федорчук Н.Я. та головний спеціаліст відділу освіти Байковецької сільської ради Паращук О.Л. Під час засідання було обговорено важливість національного виховання дітей дошкільного віку, чи потрібно дійсно виховувати патріота з початку дошкільного дитинства та якими способами і методами реалізовувати цю систему виховання.

16 лютого 2017 року на базі НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ» відбулося методичне об’єднання вихователів дошкільних навчальних закладів громади на тему: «Національна та народна символіка як джерело душевного збагачення та патріотичного виховання кожної особистості».

Присутні мали змогу подивитися відкрите заняття в різновіковій групі метою якого було ознайомити дітей з державною символікою, святинями та оберегами рідного краю, поглибити знання дітей про те, що ми живемо в Україні, мова наша – українська. Вихователь групи Скрипник Галина Богданівна майстерно провела заняття та виконала усі завдання, які поставила перед собою.

Під час заняття діти співали українські пісні, слухали розповіді про державний прапор та герб України, їхнє значення в житті та діяльності нашої країни, про утворення державного гімну а саме: хто написав слова, музику. Розповідь про створення національної валюти України – гривні, для чого нам гроші. Окрасою заняття для дітей стала подорож в гості до бабусі Одарки, де вона ознайомила дітей із українськими вишиванками, техніками вишивки і орнаментом, також розповіла про особливості підбору кольорової гамми для вишитої сорочки і значення кольорів на ній.

По закінчені заняття, відбулося засідання круглого столу на тему «Моделі національно-патріотичного виховання». Учасниками круглого столу були: вихователі Дубівецького ДНЗ, Байковецького ДНЗ, НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст.- ДНЗ», керівник методичного об’єднання Федорчук Н.Я. та головний спеціаліст відділу освіти Байковецької сільської ради Паращук О.Л. Під час засідання було обговорено важливість національного виховання дітей дошкільного віку, чи потрібно дійсно виховувати патріота з початку дошкільного дитинства та якими способами і методами реалізовувати цю систему виховання.

У кожному дошкільному навчальному закладі затверджують перелік документів, які зобов’язаний формувати і зберігати той чи той працівник.

У процесі освітньої діяльності кожен працівник дошкільного закладу створює документи, які дають йому змогу: організовувати роботу з кадрами фіксувати виконання своїх посадових обов’язків підбивати підсумки, звітувати планувати діяльність готуватися до занять тощо. З-поміж багатьох документів вирізняють частину обов’язкових. Під час документування і керівник закладу, який є відповідальним за організацію діловодства, і його працівники зобов’язані дотримуватися вимог Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.10.2012 № 1059.

Обов’язкові документи Саме пунктом 1.4

Примірної інструкції затверджено перелік обов’язкових документів за такими посадами, як:- завідувач дошкільного закладу;

- вихователь-методист;

- вихователь;

- інструктор з фізкультури;

- керівник музичний;

- керівник гуртка;

- вчитель-дефектолог;

- вчитель-логопед;

- практичний психолог;

- соціальний педагог;

- сестра медична;

Перелік обов’язкових документів, за формування та зберігання яких відповідають працівники дошкільного навчального закладу

Завідувач дошкільного навчального закладу:- Ліцензія на право ведення закладом діяльності з надання освітніх послуг (стосується лише закладів приватної форми власності);

- Свідоцтво про державну атестацію дошкільного навчального закладу та матеріали державної атестації;

- Статут дошкільного навчального закладу;

- Книги реєстрації наказів з основної діяльності та кадрових питань;

- Накази;

- Річний план роботи дошкільного навчального закладу на навчальний рік та оздоровчий період;

- Книга протоколів засідань педагогічної ради дошкільного навчального закладу;

- Книга обліку особового складу працівників;

- Особові справи працівників дошкільного навчального закладу;

- Трудові книжки працівників;

- Книга обліку руху трудових книжок і вкладишів до них;

- Журнали реєстрації вхідних та створених закладом документів;

- Матеріали щодо проведення атестації педагогічних та інших працівників дошкільного навчального закладу, як-от: – заяви – списки працівників, які атестуються – характеристики працівників – графік роботи атестаційної комісії – протоколи засідань атестаційної комісії;

- Копії документів статистичної звітності;

- Графіки роботи працівників дошкільного навчального закладу;

- Правила внутрішнього розпорядку дошкільного навчального закладу;

- Посадові (робочі) інструкції працівників дошкільного навчального закладу;

- Журнал прибуття (вибуття) дітей у дошкільному навчальному закладі;

- Книга прийому та передачі справ при зміні керівника дошкільного навчального закладу;

- Протоколи: – загальних зборів працівників дошкільного навчального закладу – виробничих нарад – батьківських зборів – засідань батьківських комітетів;

- Матеріали щорічного звітування керівника дошкільного навчального закладу;

- Контрольно-візитаційна книга дошкільного навчального закладу;

- Журнал (табель) обліку робочого часу працівників;

- Журнал виходу працівників на роботу;

Вихователь-методист: - План роботи;

- Перспективний план підвищення кваліфікації та проведення атестації педагогічних працівників;

- Картотека: – матеріалів, обладнання – публікацій періодичних фахових видань – психолого-педагогічної, методичної літератури – передового педагогічного досвіду методичного кабінету дошкільного навчального закладу;

- Довідки, доповідні записки про стан освітньої роботи та заходи щодо її вдосконалення;

- Матеріали різних форм методичної роботи з педагогічними кадрами;

- Книги обліку (посібників, ігрового, дидактичного обладнання тощо;

- Матеріали засідань педагогічної ради дошкільного навчального закладу;

Вихователь:

- План роботи;

- Журнал обліку щоденного відвідування групи дітьми;

- Книга відомостей про дітей та їхніх батьків;

- Листок здоров’я дітей;

- Картотека: – дидактичних ігор – методичних розробок (конспекти різних видів роботи тощо);

Інструктор з фізкультури:- План роботи;

- Листок здоров’я дітей;

- Картотека: – методичних розробок (конспекти різних видів роботи з дітьми, сценарії спортивних заходів тощо) – рухливих ігор;

- Графік роботи фізкультурного залу, затверджений керівником дошкільного навчального закладу;

- План проведення масових заходів, дійств фізкультурно-оздоровчого циклу;

Керівник музичний:- План роботи;

- План проведення масових заходів, дійств музично-естетичного циклу;

- Картотека: – методичних розробок (конспекти різних видів роботи з дітьми, сценарії музичних свят тощо) – музично-дидактичних ігор;

- Графік роботи музичної зали, затверджений керівником дошкільного навчального закладу;

Керівник гуртка:- План роботи;

- Програма, за якою працює гурток;

- Графік роботи, розклад занять, список дітей, затверджені керівником дошкільного навчального закладу;

- Картотека: – дидактичних ігор – методичних розробок (конспекти різних видів роботи з дітьми тощо);

Вчитель-дефектолог, вчитель-логопед:- План роботи;

- Книга обліку дітей із зазначенням діагнозу;

- Картка мовленнєвого розвитку кожної дитини;

- Індивідуальна картка розвитку дитини;

- Книга аналізу результативності корекційної роботи з дітьми;

- Витяги з протоколів психолого-медико-педагогічної консультації на кожну дитину;

- Книга взаємодії між вчителем-дефектологом, вчителем-логопедом і вихователями груп;

- Графік роботи кабінету, затверджений керівником дошкільного навчального закладу;

- Картотека: – дидактичних ігор – методичних розробок (конспекти різних видів роботи з дітьми тощо);

Практичний психолог (соціальний педагог):

- Плани роботи на рік (місяць);

- Форми статистичної звітності встановленого зразка;

- Індивідуальні картки психолого-педагогічного діагностування дітей дошкільного навчального закладу;

- Журнал індивідуальних консультацій;

- Протоколи корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи з дітьми;

- Матеріали психолого-педагогічних консиліумів, семінарів, тренінгів, тексти (ключі) тестових методик, опитувальники, анкети, бланки відповідей тощо;

- Графік роботи, затверджений керівником дошкільного навчального закладу;

Сестра медична:- Медична карта дитини (ф. 026/о);

- Контрольна карта диспансерного нагляду (ф. 030/о);

- Індивідуальні карти імунізації дітей (ф. 063-1/о);

- Журнал обліку профілактичних щеплень;

- Журнал реєстрації екстрених повідомлень про інфекційне захворювання, харчове, гостре професійне отруєння, незвичайну реакцію на щеплення;

- Журнал обліку інфекційних захворювань (ф. 060/о);

- Журнал обліку роботи з гігієнічного виховання;

- Матеріали медико-педагогічного контролю за фізичним розвитком дітей;

- Табель відвідування дітьми дошкільного навчального закладу.

Джерело: http://www.pedrada.com.ua/article/285-qqq-16-m12-07-12-2016-perelk-obovyazkovih-dokumentv-pratsvnikv-doshklnih-zakladv

Образотворча діяльність як чинник виховання творчої особистості

Образотворча діяльність як чинник виховання творчої особистості

В умовах гуманізації суспільства зростає соціальна роль творчої особистості, здатної активно мислити, шукати, отримувати й використовувати зібрану інформацію. Одним із пріоритетних напрямів виховання юної особистості є розвиток її творчості. І саме мистецтво зі своїм багатогранним, різноманітним, дивовижним і захоплюючим світом впливає на всі сторони духовного життя дитини, пробуджує творчу активність, розвиває розум, формує естетичні уявлення, моральну поведінку.
Розглядаючи творчу діяльність дітей дошкільного віку, дослідники виокремлюють у ній такі характерні риси:
· оригінальність, пошукова й дослідницька активність; здатність віднайти свій оригінальний спосіб вирішення проблеми; визначення власної думки та реалізація її у формі художнього чи інтелектуального продукту;
· здатність аналізувати та порівнювати явища; самостійно переносити знання в іншу ситуацію; визначати варіативність у проблемних ситуаціях; визначати нові функції та ознаки знайомого предмета чи об’єкта;
· розумова активність задля самостійного набуття  достатніх знань для конкретної діяльності; емоційна оцінка та самооцінка створеного персонажа чи зображеного явища.
Творча діяльність дошкільника складається з багатьох компонентів. Її специфічна складова – фантазія: найвища напруга особистих емоційних і духовних сил, коли задум стає реально існуючим «художнім явищем» і втілюється в «художньому витворі».
Творчість в образотворчій діяльності дошкільника – це здатність знаходити ідеї в складних, незвичних ситуаціях, нестандартно бачити й використовувати реальні предмети; здатність змінювати форму об’єкта, щоб він виступав у новій якості; здатність оригінально використовувати й поєднувати різні засоби художньої виразності з елементами інтеграції видів образотворчої діяльності, - результатом чого є власний художній твір.
Щоб надати творчого характеру образотворенню дитини як складової різнобічного розвитку особистості, необхідні відповідні педагогічні засоби, зокрема:
·         створення емоційно насиченого середовища;
·         ігри на засвоєння певних знань і оволодіння зображальними навичками і вміннями;
·         вправляння у різних видах образотворення;
·         самостійна образотворча діяльність дитини.
Відомо, що самопізнання і пізнання навколишнього світу реалізуються через безпосередні почуття. Зустрічі дитини з творами живопису, казками, цікавими явищами та об’єктами довкілля допомагають помічати красу, радіти й дивуватися їй, виявляючи свої почуття. Хвилювання, збудження, радість, острах, втіха чи невдоволення характеризують ставлення дитини до того, що її оточує. Слухаючи й вивчаючи художні твори, спостерігаючи природні явища, вона переймається первинними естетичними емоціями, які впливають на зміст і динаміку її сприймання, уваги, уяви, мислення, пам'яті.
Розглядаючи й милуючись твором живопису, графіки, декоративно-вжиткового мистецтва, дитина має змогу не лише побачити його зовнішні характерні ознаки, а й «зануритись» у нього, почути шелест листя, відчути на щоках теплий вітерець, гру сонячного зайчика на долоні, вдихнути пахощі осіннього лісу, морського бризу або квітучої яблуні. Вона прагне передати свої почуття словами, інтонацією голосу, а бажання відтворити їх у зримих образах спонукає взятися за олівець, фломастер, пензель.Розвиткові творчості старшого дошкільника сприяє підтримка дорослого у бажанні слухати, реагувати, наслідувати, повторювати, розглядати, обстежувати й емоційно-ціннісно сприймати все, що навколо нього.
Засвоєна мистецька й естетична інформація та набуті художні прийоми формують образотворчі вміння та навички дитини. Практична образотворча діяльність розвиває вміння добирати й варіювати виражальні художні засоби. Збагатити їх допоможе поєднання в одній роботі різних видів образотворення: малювання з аплікацією, ліплення з малюванням, конструювання з малюванням, ліплення з аплікацією. Так дитина матиме змогу більш цілісно втілювати свої задуми в образотворчій діяльності.
Вправи на сприйняття та засвоєння дітьми потрібної інформації по світ природи, про розмаїття в ньому форм, кольорів, відтінків із подальшою образотворчою діяльністю стимулюватимуть їхню ініціативу, пошуково-дослідницьку активність. Дитина вчитиметься віднаходити власний спосіб вирішення проблеми; аналізувати й порівнювати явища, самостійно переносити набуті знання в іншу ситуацію, варіювати свої дії; надавати нових функцій та ознак знайомим предметам чи об’єктам; емоційно оцінювати створених персонажів або зображені явища.
Певний час образотворча діяльність дитини спрямовувалася на кінцевий результат – оволодіння певними технічними уміннями й навичками. Нині ж акцент змінився у напрямку власне образотворення. На сучасному етапі пріоритетним є надання уваги самому процесові образотворчої діяльності дитини.
Цей процес ґрунтується на сприйнятті образів та відтворенні їх у слові, пластиці, малюнку. Коли діти працюють, педагогові бажано широко послуговуватися поетичними засобами виразності супровідного мовлення, вдаючись до образних порівнянь, вживаючи слова, щ визначають моральні якості людини, і прагнучи ввести їх до активного словника дитини. Доречні будуть і специфічні зображальні терміни: холодні та теплі кольори, тло, світлотінь; фарби – яскраві, соковиті, розмиті, прозорі, насичені; колірна гама і пляма, палітра кольорів; слова пов’язані з композиційною побудовою картини: план картини, побудова в крузі, прямокутнику, трикутнику, на смузі, в русі чи в статиці. Діти отримують практичний досвід від дорослого, тож йому варто оперувати й певними художніми термінами: колорит, повітряна легкість, композиція, рівновага, ритм, симетрія, простір, динаміка, зображення, стилізація та ін.
Дитину приваблює той чи інший вид образотворчої діяльності, коли вона вже має певну підготовку, відповідні інтереси й зацікавлення. Змістом організованих спостережень виступає для неї сама навколишня дійсність: світ природи, людей, предметів. Почуття, образні уявлення, переживання під час спостережень зосереджуються в її пам'яті й слугують основним джерелом для створення художнього образу.
Спостереження в навколишньому світі за природними явищами та суспільними подіями збагачують уяву, фантазію, виховують почуття, характер юної особистості, яка зростає, усталюється.
Щоб діти мали однакові можливості творити, доцільні такі методи роботи:
·         спостереження (наприклад, за ростом і цвітінням квітів, розглядання художніх репродукцій);
·         обстеження (наприклад, вази, овочів, фруктів на дотик для визначення їхньої форми, фактури);
·         бесіди (наприклад, про розмаїття форм і кольорів квітів, листя);
·         маніпулювання (наприклад, із предметами на площині, у просторі, на фланелеграфі);
·         демонстрація послідовності зображальних дій (наприклад, рисунки на плакатах, зразках-картках; наочно-практичний показ);
·         дослідницький та частково-дослідницький методи;
·         заохочення, стимулювання.
         Важливою умовою для розвитку творчих здібностей дитини в образотворчій діяльності є збагачення її образно-асоціативного мислення, уяви, фантазії, розкриття внутрішнього «Я». Необхідно створювати загальну позитивну атмосферу, що допоможе зробити невимушеним процес створення, народження неповторного, оригінального художнього продукту.
        Основою для розвитку творчості є та діяльність, у якій проявляються здібності дитини, а розвиток здібностей найефективніший тоді, коли гармонійно поєднуються природні задатки, мотиви діяльності та вплив зовнішнього оточення.

Свято Миколая у ДНЗ "Метелик" с. Байківці

16 грудня 2016 року в дошкільному навчальному закладі ясла-садку «Метелик» с. Байківці відбулося чудове святкове дійство з нагоди Дня Святого Миколая, яке підготували вихователі та музичний керівник дитячого садка.
На святі були присутніми о. Віталій Дзюба парох села Байківці та головний спеціаліст відділу освіти Байковецької сільської ради Паращук О.Л.
 
 
Діти з великим задоволенням співали пісні, розказували вірші про Миколая просили в нього для себе подаруночки та з нетерпінням чекали його приходу у садочок. Наприкінці виступу до дітей прийшов Миколай, він запитував у них чи були вони слухняними, чи старанно виконували всі завдання в садіку, чи дійсно щиро люблять і чекають на святого Миколая.
 
Діти щиро і з задоволенням приймали від Миколая солодкі подаруночки та дякували йому за прихід до них.
29 листопада 2016 року у дошкільному навчальному закладі ясла – садку с. Байківці відбулося перше в історії закладу Родинне свято «Козацька родинна від батька до сина». Присвячене народним традиціям та символіці нашої країни. Участь у святі брали не лише діти але і їх батьки.
 
Розпочалося святкування з державного гімну, який виконали вихованці старшої групи ДНЗ «Метелик». Метою свята було, піднесення національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку, формування поваги до своїх звичаїв та шани та національних символів.

Почесними гостями свята були началь

uCoz